סטודיו המרכז - סטודיו לאיינגאר יוגה בחיפה - תמר לפיד

סטודיו המרכז

בסטודיו המרכז ישנם שני חללי סטודיו מרווחים ונעימים וכן קליניקת טיפולים מושקעת
הסטודיו מציע מגוון חוגים: איינגאר יוגה, יוגה נשית ובייבי יוגה, יוגה הוליסטית, יוגה קלאסית, טאי צ׳י, אקרובאלאנס, דרמה לילדים וכן טיפולים: דיקור לנשים עם בעיות פוריות ועוד


הרעיון העומד מאחורי "המרכז" הוא איחוד: איחוד של אנשי מקצוע המבקשים לתרום מהידע והמומחיות שלהם כדי לעזור לתלמידיהם לגדול ולהתפתח, ואיחוד של תלמידים שרוצים למצוא את המרכז שלהם דרך עשייה ולימוד.
ישנן דרכים שונות לעבוד עם הגוף ולמצוא את האיחוד הזה, או החיבור הזה. אני מצאתי שהדרך הנכונה ביותר עבורי היא דרך היוגה. אך אני מאמינה שלכל אדם דרך משלו, וכך עלה על דעתי ליצור מקום, שבו ניתן להציע מגוון פעילויות, שכולן מובילות אותנו בסופו של דבר אל המרכז שלנו.
הייתי רוצה ש'המרכז' יהיה לבית עבור תלמידים ומורים. מקום שאפשר לבוא אליו ולהתנתק לשעה או שעתיים מטרדות ולחצי היומיום. מקום שאפשר לקחת בו פסק זמן, אוויר. מקום שיוצאים ממנו עם חיוך והתרוממות רוח. מרכז שיחדור פנימה אל המרכז האישי שלך ויישאר איתך.

תמר לפיד, מנהלת 'המרכז'

חדשות ועדכונים

  • כנסו לדף איינגאר יוגה וצפו בסרטון בו תמר מלמדת איך עולים בצורה בטוחה ובריאה לעמידת ראש!!
  • נוספו שיעורים חדשים למערכת! היכנסו לדף מערכת שעות כדי לצפות במערכת המעודכנת 
  • בסוף חודש ינואר תתקיים סדנה עם מורה עולמי - פאאק ביריה - בקיבוץ עין גדי. לפרטים לפנות לתמר

פעילויות היום - 22.3.2019, יום שישי

מה זה איינגאר יוגה?

בסטודיו המרכז מתקיימים שיעורי יוגה עפ"י שיטתו של ב.ק.ס איינגאר, מגדולי מורי היוגה בעולם בכל הזמנים. השיעורים אשר מתקיימים בכל יום בבוקר ובערב מועברים ע"י תמר לפיד, מורה מוסמכת בשיטת איינגאר יוגה.
בשיעורים מתרגלים את תנוחות היוגה הקלאסיות. התנוחות השונות מחזקות, מגמישות, מאריכות ומייצבות את הגוף, וכן משפרות את תפקוד המערכות הפנימיות של הגוף כגון מערכת העיכול, מערכת הנשימה ומחזור הדם. תרגול קבוע של יוגה יוצר איזון בין הגוף לנפש ומביא לשלמות רוחנית.

מאמרים, הגיגים, חוויות...

בעת תרגול גופני אנו לעתים נתקלים בתחושת כאב ותוהים אם זה "כאב טוב" או "כאב לא טוב"...

שאלה זו היא מעניינת משום שתנוחות היוגה מפגישות רותנו עם אי-נוחות וכאב וצריך לדעת איך להתמודד עם תחושות כאלו.
כאב היא מילה גדולה, אבל כמו מילים רבות אחרות היא מכסה על קשת גדולה של תחושות לא נעימות בגוונים ובעוצמות שונות. כאב מזמין אותנו להתבוננות עצמית. לאיינגאר יש שתי אמרות שמתייחסות לכאב:
* "הפילוסופיה של הכאב היא לכבוש אותו"
* "הכאב בא להדריך אתכם. הכאב הוא הגורו שלכם"
אמרות אלו מקפלות מאחוריהם עולם שלם. הן מצביעות על כך שכאב הוא חלק מיוגה ושיוגה אינה עוסקת דווקא בהמנעות מכאב, אם כי יוגה היא גם אי-פגיעה (א-הימסה – אחד העקרונות החשובים של היוגה). לכן, כאב כשלעצמו הוא לא בהכרח שלילי, אבל כאב שפוגע הוא שלילי. לכן אפשר להוסיף את האמרה הבאה:
* "יוגה אינה המנעות מכאב, אבל יוגה היא המנעות מפגיעה"
זה כמובן מעלה את השאלה: כיצד נדע להבחין בין כאב פוגע לכאב לא פוגע
כאשר עולה כאב בתנוחה אנחנו נוטים להתפס לקאניקה ולרצות לצאת מהתנוחה. במקום זאת, היוגה מזמינה אותנו להשאר ולבחון לעומק מה אנו מרגישים. יש סוגים רבים של תחושות שמוגדרות כ"כאב": יש "כאב טוב" של מתיחה בריאה של שרירים, יש תחושה של אי-נוחות בגלל לחץ או בגלל שהייה במצב לא מוכר, יש תחושה של דקירה, יש כאב ממוקד וחריף ויש כאב עמום ומפוזר. יש כאבים שנעלמים מיד כשיוצאים מהתנוחה ויש כאלו שנשארים ימים רבים אחרי התרגול. יש גם כאבים שלא מורגשים בזמן התנוחה, אלא רק לאחר מכן.
במקום לברוח מהכאב יש לנו הזדמנות להתבונן לתוך מהותו. לראות מה בדיוק אנחנו מרגישים.
יוגה היא תרגול שנועד לפתח שיוויון-נפש, כלומר יכולת לשמור על יציבות פנימית גם לנוכח קשיים חיצוניים. לכן שהייה עם אי-נוחות היא תרגול חשוב של יוגה: מה קורה לנו כשאנו חשים באי-נוחות בתנוחה? מה התגובה שלנו? מה יקרה אם, בניגוד להרגל, נשאר עם אי-הנוחות ונצפה בה?
אלו שאלות חשובות משום שבחיים אנחנו נתקלים לעיתים קרובות באי-נוחות, בקשיים, בכאבים, והמציאות היא כזו שלא תמיד ניתן לסלק דברים אלו. השאלה היא האם אנו יכולים לשמור על שקט פנימי ועל פעולה צלולה גם במצבים כאלו. זה אימון של סובלנות ועמידות, פיתוח של טולרנטיות.
עם זאת, מובן שאנו לא רוצים לפגוע בעצמנו (ובתרגול של תנוחות יוגה יש שפע של הזדמנויות לפגיעה). פגיעה בתרגול יכולה לנבוע משתי סיבות:חוסר רגישות ומוטיבציה עודפת.
ייתכן שאנו רוצים מאוד לעשות תנוחה מסויימת, אבל הרצון הוא בראש, ואילו הגוף עדיין לא מוכן. במקרה כזה עלינו לגלות זהירות והתחשבות בגוף, להקשיב ליכולת האמיתית של הגוף ולא לכפות עליו את מה שהראש רוצה. זה תרגול של א-הימסה – אי פגיעה, שהוא כאמור אחד העקרונות המרכיים ביותר של היוגה.
חשוב מאוד אפוא לאבחן את סוג הכאב. אחד הקריקרטיונים החשובים הוא האם הכאב נמשך גם כשיוצאים מהתנוחה. כאב כזה הוא בדרך כלל כאב לא טוב, כלומר כאב מזיק שעלול לגרום לפגיעה. לעומת זאת, כאב שנעלם מיד כאשר יוצאים מהתנוחה הוא בדרך כלל לא מזיק. כאשר מופיע כאב לא טוב ייתכן שהוא מעיד על עבודה לא נכונה או לא מאוזנת. יש גם כאבים שמופיעים רק אחרי התרגול, לפעמים רק למחרת היום, או כמה ימים מאוחר יותר. בזמן התרגול לא חשנו בכל בעיה, אבל בכל זאת, הייתה פגיעה. כאב כזה מעיד על חוסר רגישות. איינגאר מביא דוגמה לכך ב"עץ היוגה":
"קחו לדוגמה כאב גב בחלק העליון של עצם הישיבה בזמן ביצוע כפיפה לפנים כמו פשצ'ימוטנאסנה. אם אתם סובלים מבעיה זו, בפעם הבאה שאתם מבצעים את התנוחה שימו לב שרגל אחת נוגעת ברצפה והאחרת נמצאת מעט מעל הרצפה, ואחד משרירי הסקרו-איליאק נמתח בחלק החיצוני, כשבצד האחר נמתח החלק הפנימי של השריר. זה קורה משום ששריר אחד רגיש והאחר לא. כל אחד מהם נע בהתאם לזכרון ולתבונה שהתפתחו אצלו. האם אתם מודעים לכל הדברים האלו? ייתכן שלא, משום שאינכם מודטים בתנוחות."
זה מדגים כיצד כאב יכול להיות הגורו שלנו ולעורר אותנו ללמידה. כיבוש הכאב מחייב על-כן להתבוננות מדוייקת, להקשבה, לפיתוח של סבלנות, סובלנות ושיקול דעת. כל האיכויות הללו הן חשובות ביותר ותרגול נכון של יוגה יכול להיות תרגול שבו אנו לא פוגעים בעצמנו ויחד עם זאת, לא בורחים מהכאב.

המשך לקרוא

מאמר מאת אייל שפרוני | פורסם בתאריך 3.10.2012, יום רביעי



מעוניין להירשם לשיעור ניסיון?

מלא/י את הפרטים

שם:
טלפון:
מייל:
השאירו ריק: